Студентська соціально-психологічна служба

Хочу! Бажаю! Роблю!

 

охмат

 

15-17 листопада у СНІД-Центрі НДСБ «Охматдет» м.Київ відбувся семінар-тренінг “Хочу! Бажаю! Роблю!” від Георгія Пригунова.  На даному семінарі приймали активну участь координатор ССПС Ольга Підгорна та викладач УДПУ Майя Перфільєва.

 

 

Благодійна організація “ІНФОРМАЦІЙНО-РЕСУРСНИЙ СОЮЗ”ЗДРАВО” в рамках благодійних занять – “Арт-терапевтичні методи роботи з/залежністю в профілактиці синдрому емоційного вигорання-СЕВ” у проекті “Життя – це творчість” провели 20 аудиторних години мультимедійних, інтерактивних занять системно-аналітичної Арт-терапії у семінарі-тренінгу “Хочу! Бажаю! Роблю! ” у Національній дитячій спеціалізованій лікарні «Охматдит» за запрошенням і допомоги Опікунської ради Центру ДО і ТКМ НДСЛ «Охматдит» та при підтримці Генерального директора НДСЛ «Охматдит» Гладуш Ю. І.

Пригунов Георгій (православний теолог, аддиктолог, Президент БО «СОЮЗ “ЗДРАВО”», керівник ІВП «ЗДРАВО», Дійсний член Східно-Європейської Асоціації Арт-терапії (Софія, Болгарія), науковий консультант Лабораторії системно-аналітичної арт-терапії (КДУ м.Ялта), доповідач і ведучий майстер-класів міжнародних конференціях в СНД і Європі).

Семінар складався із трьох модулів:

М1:

  • Біо-психо-соціальна модель залежної поведінки (симптоми, характеристики, методи реабілітації)
  • Сім’я (функції в сім’ї, функціональна і дисфункціональная сім’я, правила в дисфункціональній родині)
  • Співзалежність (загальні поняття, основні характеристики, паралелізм у проявах з залежністю, самодіагностика)
  • Батьківська сім’я (коріння звичайної поведінки, типи сімей)

М2:

  • Почуття/Відчуття (поняття, значення, визначення по(від)чуттів, «щоденник почуттів»)
  • Поведінка «рятувальника»/(спів)залежного (типи звичної поведінки, кризовий трикутник, роль «рятівника»)
  • Бажання тримати все під контролем (роль «контролера», вигоди, причини, наслідки)
  • Позбавлення від психології «жертви» (роль «жертви», причини, вигоди, наслідки)

М3:

  • Самооцінка (поняття, значення)
  • Кордони (поняття, значення, встановлення кордонів)

EMtuatRyMkA QUD8Ct4eTDI

Та, власне, як би академічно і грізно це все не звучало теоретично, практично три дні тренінга були наповнені творчістю та глибинним самоаналізом.

Увесь час учасники тренінга відслідковували свої відчуття та емоції, віднаходили їхнє місцезнаходження на фізичному плані, їхню форму, колір, запах, стан…

Не проходило і дня без малювання, ігор, роботи у парах чи у колективі.

DSC_0526  DSC_0533 DSC_0536  DSC_0525

Ми розбирали наші бажання, причини їх виникнення, чи насправді це НАШІ бажання і звідки вони з’являються? Як можна уникнути Конфлікту Бажань? Що Я хочу і взагалі, хто такий “Я”? Що повинно бути у пріорітеті, як впливають на наше життя стосунки з батьками (благословіння, сварки, поради, нехтування тощо)? Як зрозуміти СВОЇ актуальні потреби та знайти шляхи їх реалізації? Що таке Успіх та як правильно й високоефективно його досягти? Яка буває мотивація та як її правильно активізувати?

Що б ти зробив, якби знав, що у тебе все обов’язково вийде?

DSC_0539  DSC_0520

Під час парної тренінгової роботи ми з’ясовували: що ми хочемо/можемо/маємо/що нам потрібно/хто ми/які ми…? Це була досить специфічна робота, котра вчила слухати: партнера і себе.

Також одним з цікавих етапів була гра у “Дзеркало” та “Магніт”, де учасники тренінгу вчились вмикати та вимикати свого “контролюючого”, а також знаходити баланс між станом контролю та залежності.

Періодично ми робили невеликі зупинки, щоб зобразити на папері свої відчуття і думки, людей, ситуації,  бажання, мотиви тощо, а потім обговорювали та аналізували зображене. Цікаво, як через колір, форму та образ можна було передати та конкретизувати для інших і, головне, для себе ж свій власний внутрішній світ. Ще більш цікаво, коли  стороння людина аналізуючи твою роботу, розповідала про твоє життя і розкривала його частинки, наче показуючи кінострічку у тебе перед очима. Відповідаючи на запитання та знаходячи шляхи вирішення поставленних завдань,  учасники тренінгу мали унікальну можливість повністю заглибитись у себе та побачити реальну, нічим не замасковану картину свого внутрішнього світу.

DSC_0561 DSC_0543

DSC_0544 DSC_0545

Також була застосована така форма роботи, як фільмотерапія. Група переглядала короткометражку з подальшим її аналізом та обговоренням (письмовим та усним).

Тренінгові заняття викликали досить широкий спектр емоцій, переживань, думок… І ми вчились жити з ними та знаходити спільну мову із тим “Я”, котрого ми зазвичай не чуємо за галасом нав’язаних нам ідей, бажань та стереотипів.

Під кінець семінару нами був проведений аналіз роботи за ці кілька днів та порівняння того, як змінились учасники, що нового ми змогли побачити і відчути, з якими відчуттями і у якому стані ми розходимось, що ми, власне, зрозуміли і взяли для себе за ці дні.

сертификат Оля  сертификат Майя

P.S.

Нагадуємо, що 22-25 листопада на факультеті соціальної та психологічної освіти УДПУ відбудуться майстер-класи по сміхотерапії та АРТ-волонтерству від Георгія Юрійовича Пригунова…

Leave a comment for: "Хочу! Бажаю! Роблю!"