Студентська соціально-психологічна служба

Олександр Борисенко

4-5 грудня на факультеті соціальної та психологічної освіти проходив семінар “Анатомія особистості” викладача Вищої школи практичної психології, практикуючого йога світового рівня – Олександра Борисенка.

8qJgpCug-gY

Зустріч була організована Студентською соціально-психологічною службою УДПУ разом з організаторами Уманського йога-центру “ОМ”. На семінарі були присутні студенти ФСПО, викладачі УДПУ, лікарі  Клініки Дружньої до Молоді,  студенти міжнародного  проекту “Школа Життя” та просто жителі м.Умань.

OrhQZESlp_I

На семінарі розглядалось багато глибинних питань та аспектів людської психіки, поведінки, змін настроїв життя та конкретних ситуацій… Кожен взяв для себе з семінару те, що було важливе для нього… Нижче наведено дещо, про що розповідав лектор…

MYE-QzSVJXc

“Вибери найкраще, а звичка  зробить це простим і приємним”…

Людина  = 1/4, де 1 – те ,що вона думає про себе , 4 – те ,що вона є насправді. В залежності від того, як змінюються чисельник і знаменник, змінюється і людина.

Основна Роль чоловіка – забирати негатив жінки, служити димоходом для її енергії, підтримувати і захищати жінку (інколи і від неї самої).

Роль жінки:

  • дружина (захист ума чоловіка від хіті)
  • мати (у птрібний момент – оберігати і  турбуватись про свого чоловіка, як мати)
  • сестра (не бути надто вимогливою, просто любити,як сестра любить брата)
  • донька (вміти поступитися, не засуджувати, вміти ставати в позицію люблячої доньки)
  • коханка(задовольняти потреби свого чоловіка у регуляції сексуальної енергії)

Є 4 головних компоненти:

  1. Свідомість (чітта) //ефір
  2. Его (аханкара) //земля
  3. Ум (манас) // вода – зв’язок з 5 відчуттями
  4. Розум (будхі) // вогонь

В залежності від того, як працюють  ці 4 компоненти, складається життя людини.

СВІДОМІСТЬ

Також є таке поняття, як Самскара, тобто досвід, емоційний слід, враження.  в залежності від наших самскар ми й сприймаємо  дійсність, тобто фактично – сприймаємо зовнішнє  образами у мозку. Глибина самскари залежить від 2 факторів – сили і повторення.

Найглибші самскари залишаються з дитинства, особливо у період до 18 місяців. У цей період дитина ще не вміє раціонально мислити і усі  інтонації, реакції і емоційні переживання сприймає гостро і особистісно-зорієнтовано. Маленкі діти чудово сприймають усю інформацію,але  максимально якісно вони  настроєні на сприймання інтонацій… Діти не завжди розуміють ЩО говорять, але завжди сприймають ЯК. З дитиною необхідно спілкуватись. Коли вона потрапляє у стресову ситуацію (вперше щось бачить, відчуває, вперше перебуває у якомусь місці тощо), не затикайте їй рот пустишкою, не кричіть ,а просто поговоріть з нею,розкажіть про все, що відбувається, навіть дихайте разом (ледь не замість) з нею. Дитина свідома ,але не завжди раціональна.  Навчіть дитину (та й самі навчіться) відчсувати світ, відчувати і розуміти свої почуття та емоції, відчувати себе.

Людина (незалежно від віку) повинна зусереджуватись тим способом, котрий підходить їй найбільше. У кожно є якесь заняття, яке повністю захоплює, чи просто приносить задоволення. Не можна забороняти його собі, адже нестача творчості і задоволень позбавляє життєвих сил.

ЕГО

Его буває :

  • - функціональне ( внутрішня цілісність, здоров’я)
  • - репрезентативне (те, як ми уявляємо і бачимо себе і оточуючих. Буває здорове і хворобливе (завищена і занижена самооцінка)).

Спілкування людей можна умовно поділити на спілкування зі Старшими, рівними і молодшими. Спілкування з рівними сприяє відновленню та підвищенню сил.  Спілкування зі старшими сприяє підвищенню моральнорго, та духовного рівня, але якщо  при цьому  людина не може нормльно спілкуватись з молодшими, це свідчить про завищений рівень самооцінки. Спілкування з молодшими розкриває емоційний план, але якщо при цьому виникають труднощі при спілкуванні зі старшими – це занижений рівень самооцінки.

Власне, Его людини – це ті ролі,які вона грає. Здатність добре виконувати свою  роль – це смиренність, а спроби  видавати себе за іншого та занадто виділяти якусь роль, забуваючи про свою справжню сутність через те, що якась з ролей більше цінується чи має більшу популярність – це гординя… Завдання людини – зрозуміти свою природу, пізнати її і слідкувати їй,  а не грати ролі спеціально для суспільства, прогинаючись під нього.

Смиренність є ключовим фактором для притягування  у своє життя щстя і впливовості. Смиренність – це глибока самодисципліна і вдячність за те, що життя посилає тобі, це ні в якому разі не слабкість духа і блюзнірство.

Депресивність, втрата смаку, цілі, самоповаги ,виснаження – це риси відсутності внутрішньої самодисципліни.

Лікування Его – повага + вдячність + гарні дружні стосунки, які емоційно і духовно збагачують + самодисципліна розуму і тіла, йога, духовна мудра література.

Від ега людини залежить її неспокійність і напруженість. Чим більше ми про себе думаємо ,тим більшими стають наші проблеми. У маленьких людей – маленькі проблеми. Це не значить, що ми  не повинні до чогось прагнути, це значить, що слід пам’ятати, що ми – частинка світу, Бог (чи доля, чи Всесвіт тощо) посилає нам певні ситуації, обставини чи чесноти, але ми самі не всевладні боги, не треба роздувати своє его до всесвітніх розмірів, адже тоді і наші проблеми будуть здаватись безмежними.

Здорове суспільство – те, котре приймає і цінує людину за її якості, а не за “понти” і ролі. Суспільство, яке безумовно приймає людину (материнська любов), але і стимулює до розвитку особистості (батьківська любов, любов до істини).

Его людини може входити у її життєву енергію, відчуття, думки, ум, розум (“ум и разум” – рос.):

  • его у життєвій енергії – нас залишають сили, коли ми починаємо робити щось, що ми не хочемо, наприклад, коли нас попросили зробити щось, до чого “душа не лежить”;
  • его  у відчуттях – у людей відбуваються різні реакції на подразники;
  • его в умі  - людина постійно бачить недоліки та критикує інших;
  • его в розумі – нетерпимість до іншої думки чи точки зору.

-Qus8FWFX9o

УМ

Режими ума – оцінювати та спостерігати.

Ум  атомарний, за 1/11 секунди він переробляє  інформацію лише від одного рецептора відчуттів, а так, як нам постійно треба робити кілька речей одночасно – слухати, бачити, говорити і т.д.,  ум знаходиться у постійному русі від одного рецептора, до іншого. Це спричинює його неспокійність.

Задайте собі питання:

  • Чи є якась найважливіша справа в житті для вас?
  • Чи є якась найважливіша людина для вас?

Знаєте, що цікаво? Найважливіша справа – та, якою ви займаєтесь саме зараз, і людина – яка знаходиться зараз поряд з вами. Треба навчитися жити ТУТ і ЗАРАЗ, адже через те, що наші думки знаходяться постійно в різних місцях і не вміють сприймати цінність теперішнього моменту, навіть знаходячись поряд з дорогою для нас людиною,чи насправді ми поряд з нею?  А коли ми зібрані і сконцентровані на процесі, чи існує для нас щось іще? Наприклад, коли  людина заглиблена у читання,чи якусь роботу, яка повністю захоплює, вона може не чути,коли до неї говорять ,вона може не бачити чогось і не відчувати. Це через те, що її ум сконцентрований у своєрідній медитації і працює направлений лиш на одну справу.

Стресові ситуації трапляються зазвичай через те, що  ми не сприймаємо думки і рішення інших людей. Що робити? Спробувати зрозуміти думку  і світосприйняття іншої людини, усвідомити, що наш апарат сприйняття не є ідеальним. Врешті-решт, людина має дар спілкування… Чому б не скористатися їм?

До речі, навіть їжа сильно впливає на стан нашого ума. Смак їжі = емоції. В залежності від того, який у нас емоційний стан і чого нам хочеться на даний момент – такий смак у їжі і потребує організм. Цікавий факт:  в нас укорінюються ті риси і емоційні стани, які ми переживаємо, коли приймаєму їжу.  Наприклад, коли ми розсержені через щось і починаємо у цьому стані їсти, ми наповнюємо цю їжу своєю енергією і настроєм, їжа переварюється, її ферменти всотуються в організм разом з ферментами, які вироблялись в організмі при нашому негативному стані, ферменти підживлюють клітини і стають частиною організму, а той наш емоційний стан стає частиною нашого характеру. Тож ,слідкуйте не лише за тим, ЩО ми їмо, а й за тим ЯК і В ЯКОМУ НАСТРРОЇ …

Ум часто руйнується від відсутності обов’язків. Обов’язки – це певна самодисципліна, яка лікує ум, розум, его …

РОЗУМ

Розум – це бачити світ очима мудрості. Коли прокидається вогонь розуму – ми бачимо основу, першопричину речей, ситуацій, подій… Для того, щоб Розум прокинувся треба  вивчати мудрі книги, в т.ч. Священні Писання (не важливо якої саме релігії), спілкуватися з  мудрими людьми, медитувати на себе у контексті  вивчення Писань і пізнання будови світу і свідомості, медитації на Абсолют.

Важливим є духовний розвиток людини. Адже навіть важкі життєві ситуації ,глибокі депресії тощо можуть або зламати, або навчити нас. Якщо є міцний духовний стрижень, якщо є ціль, віра і сила духа – людина розуміє, що все скороминуще, воно пройде, навіть якщо зараз дуже тяжко. А якщо немає самодисципліни і духовного розвитку – будь-який сильний поштовх долі може збити з ніг і людина просто опустить руки. Тому дуже важливо розвиватись… Темпи і шляхи – це вже питання еволюційного розвитку кожного.

pkWIvXG7iRg

 

Comments are closed.